FY vad jag blir sur……

admin

Ja det är jag.

 Det är ju så här att hela min familj har 3 som mobiloperatör och och döttrarna vill inte ha abonnemang dom har tyckt att det var bättre med kontant kort. Jag har varit kund hos dem i många år men överväger nu att dra mig ur när mitt går ut

 Jo jag ska förklara , yngsta dotter skulle resa till Australien och hur skulle hon göra med sin telefonen. Hon går till

3 butiken  i Lund och pratar med dem, dom föreslår abonnemang ” like home” det skulle bli billigast för henne då ringer hon för samma pris som hemma” okej ” hon köper detta ( hon har rätt dåligt med pengar) binder upp sig för 24 mån. Nu är det så att helt plötsligt får hon en telefon räkning på över 2000 kronor hon är helt förtvivlad ringer och pratar med 3 men dom kan inget göra den tjänsten finns inte längre  vad ska hon göra ? hon får stänga ner sin telefon för hon klarar inte det priset som gäller nu. 

Vad ska hon göra mobilen är låst till 3 och nu sitter hon där på andra sidan jorden utan mobil och kan inte få hjälp och jag som mamma är lika förtvivlad. Jag är även jäkligt förbannad jag kommer nog inte att fortsätta med 3 som operatör

Tags: ,

5 Replies to “FY vad jag blir sur……”

  1. de hade jag oxå blitt..finns det inget kort liknande de man köper i thailand … då blir det inte så dyrt att ringa.. kram på dig

  2. Ja arg hade jag med blivit.. Jag har med 3 och har inte haft några problem med dem fast jag har tyckt att det varit bättre att ringa tre än gått in i butiker, de verkar veta mer och är absolut trevligare..
    Hoppas det löser sig..

    Kram Mia

  3. Hej,

    Vi är i samma sits… Min dotter är nu i England och studerar och vi använde 3 Like Home flitigt de senaste 2 åren. Förra sommaren bytte vi mobiler (vi har två likadana abonnemang) till bättre och bindningstiden ökade till 24 månader. Plötsligt… bums! Samtalen började bli galet dyra och fakta/räkningarna kom långt efteråt… Vi blev inte förvarnade, eller någonting. Tre bara struntade i informationen. Plus: hur kan ett telebolaget ändra innehållet i ingångna avtal? Det kan INTE vi “dödliga” göra utan att det kostar oss massa pengar… Men där, hos “3” är det tydligen fritt fram. Jag ska klaga hos Reklamationsnämnden om “3” inte handlar på ett korrekt sätt.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.